Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan. Har problem med att mitt projekt börjar spraka och brusa efter jag pulat med det i 2-5 minuter. NĂ€r jag stĂ€nger projektet och öppnar det igen upphör problemet. Detta Ă€r grymt jobbigt 🙂 . NĂ„gon som kan misstĂ€nka vad felet Ă€r?

AnvÀnder Cubase 3. Kör ett emu0404 usb ljudkort. pÄ en amd athlon x2 5600, 4 gb ram, windows xp, ATI radeon 4850. moderkortet har Àven ett integrerat ljudkort men detta gÄr att avaktivera i bios.

Annons
Postat

Jag har kollat i trÄden om brus och sÄ men de Àr inte ett sÄnt problem.

Det börjar spraka efter ca 5 om man flyttar pÄ saker eller mixar om ljuden i guitar pro eller addictive drums. och sÄ slutar det nÀr man stÀnger och öppnar filen/projektet.

Postat
Hejsan. Har problem med att mitt projekt börjar spraka och brusa efter jag pulat med det i 2-5 minuter. NÀr jag stÀnger projektet och öppnar det igen upphör problemet. Detta Àr grymt jobbigt :rolleyes: . NÄgon som kan misstÀnka vad felet Àr?

AnvÀnder Cubase 3. Kör ett emu0404 usb ljudkort. pÄ en amd athlon x2 5600, 4 gb ram, windows xp, ATI radeon 4850. moderkortet har Àven ett integrerat ljudkort men detta gÄr att avaktivera i bios.

'

hejsan. jag satt precis meda samma problem (tror jag). Efter mycket googlande, sÄ tog jag tag i kragen, och laddade ner alla drivers till min laptop, sparade dom som backup pÄ ett sdkort, och började ta bort alla drivers, ljudkort, grafik, modem, you name it. startar om, ignorerar alla popups om saknade drivisar (dom jag tog bort), och gör en ren installation av alla drivers.Ž

jag spar det intigrerade ljudkortet till sist av nÄn anledning (trodde det va nÄgot med det som krockade).

efter en omstart sÄ har ljudet blivit kanon igen. nu har jag bara 2 skrikande drivers som vill bli installerade(nÄgot jag inte behöver), sÄ jag ignoreade dom i hanteraren, och har inte haft nÄgra problem efter det. jag hade iaf problem i cubase med sprak hela tiden, och film började surra i tid och otid i lÀngre perioder. Àven musik kunde popa till, och startvinjetten knastrade till lite. aja men det Àr iaf ett alternativ.

Postat
Hejsan. Har problem med att mitt projekt börjar spraka och brusa efter jag pulat med det i 2-5 minuter. NÀr jag stÀnger projektet och öppnar det igen upphör problemet. Detta Àr grymt jobbigt :rolleyes: . NÄgon som kan misstÀnka vad felet Àr?

'

hejsan. jag satt precis meda samma problem (tror jag). Efter mycket googlande, sÄ tog jag tag i kragen, och laddade ner alla drivers till min laptop, sparade dom som backup pÄ ett sdkort, och började ta bort alla drivers, ljudkort, grafik, modem, you name it. startar om, ignorerar alla popups om saknade drivisar (dom jag tog bort), och gör en ren installation av alla drivers.Ž

jag spar det intigrerade ljudkortet till sist av nÄn anledning (trodde det va nÄgot med det som krockade).

efter en omstart sÄ har ljudet blivit kanon igen. nu har jag bara 2 skrikande drivers som vill bli installerade(nÄgot jag inte behöver), sÄ jag ignoreade dom i hanteraren, och har inte haft nÄgra problem efter det. jag hade iaf problem i cubase med sprak hela tiden, och film började surra i tid och otid i lÀngre perioder. Àven musik kunde popa till, och startvinjetten knastrade till lite. aja men det Àr iaf ett alternativ.

Tackar, ska prova det nÀr jag kommer hem. Kanske ska stÀnga av det integrerade ljudkortet ocksÄ =/

Postat
Hejsan. Har problem med att mitt projekt börjar spraka och brusa efter jag pulat med det i 2-5 minuter. NĂ€r jag stĂ€nger projektet och öppnar det igen upphör problemet. Detta Ă€r grymt jobbigt 😛 . NĂ„gon som kan misstĂ€nka vad felet Ă€r?

'

Tackar, ska prova det nÀr jag kommer hem. Kanske ska stÀnga av det integrerade ljudkortet ocksÄ =/

ja assĂ„ om du har en stationĂ€r dator, sĂ„ Ă€r du ju inte i behov av det, en annan vill ju ha ljud nĂ€r man Ă€r pĂ„ resande fot 😛 lite opraktiskt att slĂ€pa pĂ„ det extĂ€rna kortet. all lycka!

Postat
Hejsan. Har problem med att mitt projekt börjar spraka och brusa efter jag pulat med det i 2-5 minuter. NĂ€r jag stĂ€nger projektet och öppnar det igen upphör problemet. Detta Ă€r grymt jobbigt 😉 . NĂ„gon som kan misstĂ€nka vad felet Ă€r?

'

ja assĂ„ om du har en stationĂ€r dator, sĂ„ Ă€r du ju inte i behov av det, en annan vill ju ha ljud nĂ€r man Ă€r pĂ„ resande fot 😄 lite opraktiskt att slĂ€pa pĂ„ det extĂ€rna kortet. all lycka!

Jojo de Ă€r en stationĂ€r. Grejen Ă€r att ja kör med dualboot (winxp pĂ„ ena, som Ă€r musikoptimerat - och winvista pĂ„ andra, som Ă€r för underhĂ„llaning osv). Och ja har kört med det integrerade pĂ„ vista-booten, eftersom att ja tĂ€nkte att usb-ljudkortet kanske fördröjer lite i spel och sĂ„nt, men kan lika gĂ€rna köra emu0404 usb pĂ„ bĂ„da (finns vista drivers) och sĂ„ installera om drivrutinerna som du skrev. fĂ„r prova med det â˜ș

Postat
Hejsan. Har problem med att mitt projekt börjar spraka och brusa efter jag pulat med det i 2-5 minuter. NĂ€r jag stĂ€nger projektet och öppnar det igen upphör problemet. Detta Ă€r grymt jobbigt 😄 . NĂ„gon som kan misstĂ€nka vad felet Ă€r?

Har samma ljudkort som dig, och hade samma problem som dig. Efter tröstlösa försök till att fÄ det att fungera splittade jag hÄrddisken pÄ datorn och installerade win xp pÄ den nya delen. Fungerar extremt bra nu. Vista och EMU drar inte jÀmt verkar det som. Har du Vista sÄ pröva det jag gjorde?

Postat
Hejsan. Har problem med att mitt projekt börjar spraka och brusa efter jag pulat med det i 2-5 minuter. NĂ€r jag stĂ€nger projektet och öppnar det igen upphör problemet. Detta Ă€r grymt jobbigt 😄 . NĂ„gon som kan misstĂ€nka vad felet Ă€r?

Har samma ljudkort som dig, och hade samma problem som dig. Efter tröstlösa försök till att fÄ det att fungera splittade jag hÄrddisken pÄ datorn och installerade win xp pÄ den nya delen. Fungerar extremt bra nu. Vista och EMU drar inte jÀmt verkar det som. Har du Vista sÄ pröva det jag gjorde?

Jag kör dualboot: WinXP pÄ C och Vista pÄ F ..

Jag har provat installera om drivrutinerna (och avaktiverat det integrerade ljudkortet). Har kollat att hÄrddiskarna kör genom DMA. CPU Àr "anpassad till bakgrundstjÀnster". Det verkar bara inte fungera liksom =/

De Àr en helt clean boot pÄ win xp, kör pÄ primary hÄrddisken (vista pÄ secondary .. 2 st 500 gb hÄrddiskar SATA-2)

NÄgot mer som kan fÄ brus att uppstÄ dÄ och dÄ ? Bruset försvinner bara om man stÀnger av projektet och öppnar det igen eller Àndrar "Preloud Amount" upp och ner pÄ Expert options (under Device settings - VST-audiobay)

Postat

Mer info om datorn:

CPU: AMD Athlon x2 (dual-core) 5600+ (2,9 ghz) - den nya 65 nm varianten som drar mindre watt.

RAM: 4GB (2x2GB) DDR2 PC6400 Corsair XMS2

Moderkort: Gigabyte GA-MA78G-DS3H AM2+

Grafikkort: AMD Radeon 4850 med ny passiv kylning, ligger pÄ ca 65c vid load

HÄrddiskar:

500GB Western Digital Caviar Black SATA II (32 mb cache) (C hÄrddisken som musik-booten ligger pÄ)

500GB MAXTOR SATA II (32 mb cache) (F hÄrddisken som vista-booten ligger pÄ)

Operativsystem:

Windows XP utan internetuppkoppling, utan virusskydd osv (scannar denna hÄrddisk varje dag genom andra operativsystemet)

Windows Vista som anvĂ€nds för underhĂ„llning, spel, youtube, skriva hĂ€r 😛 osv

.. ska ja stÀnga av hÄrddisk-cache pÄ c-hÄrddisken ocksÄ? eller löser det verkligen detta problem =/

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.