linuskarlsson Postat 6 december 2007 Postat 6 december 2007 Jag har hittat en billig K-Station som jag tänkte köpa. Jag använder reason och har redan en midisynth. Denna kan man inte göra egna ljud med. Utan man ställer in ljuden som vanligt i mixern. Min fråga är: Hur gör jag då om jag kopplar in en K-Station som man gör ljuden själv? Har suttit och tänkt lite. Jag försökte tänka logiskt men kom inte på något. Snälla. Hjälp mig!
Assar Postat 6 december 2007 Postat 6 december 2007 Vad är det du vill göra med synten och Reason? Vill du styra synten från Reasons sequenser? Tyvärr har inte Reason nåt midi-ut så i så fall får du styra synten från t ex Cubase och sen synka Cubase med Reason. K-Station har visst inbyggd arpeggiator som du kanske kan styra Reason med (midi-synk). Jag har aldrig testat att styra Reason från extern hårdvara, men det borde funka.
jarlo Postat 6 december 2007 Postat 6 december 2007 Jag har hittat en billig K-Station som jag tänkte köpa. Jag använder reason och har redan en midisynth. Denna kan man inte göra egna ljud med. Utan man ställer in ljuden som vanligt i mixern. Min fråga är: Hur gör jag då om jag kopplar in en K-Station som man gör ljuden själv? Har suttit och tänkt lite. Jag försökte tänka logiskt men kom inte på något. Snälla. Hjälp mig! Du kan använda K-Station som midi-synth, men för att använda ljuden i K-station så måste du spela in det som audio. Reason stödjer inte audio-inspelning över huvud taget, så om du vill spela in K-stationljuden måste du använda ett annat program. T.ex. kan man köra Cubase ihopkopplat med Reason (s.k. Rewire). Då kan du både spela in din K-station och använda mjukvarusyntharna i reason.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.