Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

NYHET NYHET NYHET NYHET NYHET NYHET NYHET NYHET NYHET NYHET NYHET

Röstning av Metal Meet Rock Festival.

Du ska lÀmna 4 st röster i ditt inlÀgg hÀr i trÄden dvs öppen röstning, gÀrna med motivering varför.

1, 2, 4 och 6 poÀng ska delas. 6:an delas ut till det bidrag som du tycker lyckats bÀst En röstning per medlem.

*Röstningen AVSLUTAD*

NÀr Àr röstningen avslutad och dom fyra översta bidragen med flest poÀng Àr i final.

Bidrag 9 - 30p

Bidrag 7 - 30p

Bidrag 5 - 29p

Bidrag 3 - 27p

-----------------

Bidrag 2 - 20p

Bidrag 1 - 19p

Bidrag 6 - 6p

Bidrag 8 - 4p

Bidrag 10 - 4p

Bidrag 4 - 3p

Bidrag 11 - 3p

OBS!!! Det Ă€r inte tillĂ„tet att rösta pĂ„ sitt eget bidrag. finns tvĂ„ medlemar som vet vilka era bidrag Ă€r och kollar upp sĂ„ inget fusk förekommer. IPnummer osv. đŸ€Ș

lyssning finns i en annan trĂ„d med hĂ€nvisning hĂ€r 😄

Redigerat av kirtaphus
Annons
Postat (redigerat)

Ah, Ă€ntligen. Ok, dĂ„ ska vi se...🙂

Bidrag 7 - 6 poÀng...för den speltekniska biten i första hand...grymt tajt.

Bidrag 9 - 4 poÀng...klassiskt...Alice Cooper-vibbar...gillas grymt...

Bidrag 5 - 2 poÀng...Iggy Pop genom en MetalMaster...skrÀnigt distad...gott...

Bidrag 6 - 1 poĂ€ng...Hahahaha...Eddie Meduza goes Black Metal...roligt gjort... 🙂

Redigerat av slaptap
Postat

Det tog lite tid men dÄ fÄr man Àntligen rösta:

MÄste sÀga att det var svÄrt att vÀlja hade gÀrna sett sÄng och gitarrsolo pÄ alla lÄtar,tycker det hör till metal. Men mina röster föll sÄ hÀr:

6p till nr.9 lÀt mest hÄrdrock av alla bidrag, bra för kort men det bortser jag ifrÄn.

4p till nr.8 gillar den sköna ovÀntade orgeln, kunde varit mer sÄng.men bra lÄt.

2p till nr.6 musikaliskt den lÄt jag tyckte bÀst om, men för mycke snack och för lite sÄng & musik för att ge högre poÀng Àven om det var roligt.

1p till nr.4 Tyckte denna var bÀst av de bidrag som ligger i samma genre, har lite svÄrt för Nu-metal, föredrar DÄ-metal.

Postat (redigerat)

Riktigt kul at höra alla bidrag, hÀr Àr mina röster.

Bidrag 3 - 6p. Tung mÀktig inledning,fick rysningar & vibbar av Type O Negative, grym sÄng!

Bidrag 2 - 4p. Progressive kÀnsla, bÀsta genomtÀnkta struktur, den jag nÀstan gillade bÀst, dock lead gitarrljudet Àr inte mitt ljud ideal, men bra nÀra, bra spelat, bÀttre mixat hade den hamnat ev högre, riktigt riktigt bra!

Bidrag 9 - 2p. Som gamal Megadethfan Àr hederlig metaltugg skönt, tummen upp!

Bidrag 5 - 1p. Skön stÀmning i lÄten, kanske lite överdistad, det hÀr bidraget gillas!

Redigerat av kirtaphus
Postat

Bidrag 3 - 6 poÀng

Tyngst och bĂ€sta sĂ„ngen. Det Ă€r sĂ„ att man vill gĂ„ ut och marschera i regnet. Även om den Ă€r lite lĂ„ngsam sĂ„ fĂ„r jag hypocrisy vibbar, sĂ„ngen Ă€r i klass med tĂ€gtgren.

Bidrag 7 - 4 poÀng

Skulle det varit sÄng pÄ hade den lÀtt fÄtt högsta poÀng av mig. Nu kÀnns det som att lyssna pÄ en grund till en lÄt. Hur som helst med eller utan sÄng sÄ Àr den skön.

Bidrag 2 - 2 poÀng

Tjusig, jag mÄste ju sÀga att jag Àr en sucker för det progressiva. TyvÀrr sÄ tycker jag att det distade gitarrljudet Àr riktigt kasst. LÄter burkigt och trist, behövs mer klarhet för min smak.

Bidrag 5 - 1 poÀng

SkrÀligt hÀrlig, melodisk och catchig. Jag gillar skönsÄngen bÀst, vilken röst.

Postat

Tillbaka i regnet efter en vecka i 40-gradigt solsken pĂ„ Kreta konstaterar jag att röstningen Ă€ntligen kommit igĂ„ng 😕

Det skulle vara kul om fler röstade, sÄ jag bumpar trÄden. Passar samtidigt pÄ att lÀmna mina röster. Jag röstar baserat pÄ kÀnsla, melodi och helhetsintryck.

SvÄrt att vÀlja favoriter dÄ mycket Àr bra, men hÀr kommer de:

Bidrag 1 - 6 poÀng.

Skönt gitarrspel och gitarrljud. Jag gillar gitarren mycket, lÄter lite Fleshquartet-strÄkar. Stökigt och elakt i refrÀngen. Riktigt bra detta tycker jag.

Bidrag 10 - 4 poÀng.

Lite mÀrkligt komprimerat ljud. LÄten Àr hÀrligt punkig men ljudet Àr lite vÀl dÄligt. Detta skulle vara riktigt, riktigt bra med en nÄgot bÀttre produktion.

Bidrag 2 - 2 poÀng.

Är detta metal? Jag fĂ„r vibbar av mina favoriter Dave Grusin och Lee Ritenour. Bra ljud. Annorlunda sound men det Ă€r vĂ€ldigt bra och skönt att lyssna pĂ„.

Bidrag 3 - 1 poÀng.

Heavy, heavy. Lite för elakt för min smak men bra gjort. Fett ljud. Skulle i mina öron vinna pÄ att varieras mer.

Keep on rocking and voting, boyz and girls 😛

starboy (oregistrerad)
Postat

Gött med lite rock. Livar upp tillvaron nÀr semestern Àr slut för lÀnge sen ...

VÀldigt kompetenta bidrag, som vanligt. Mina poÀng enligt nedan

Bidrag 9 - 6 poÀng

Solklar vinnare i mina öron. Diggar lÄten och produktionen helt enkelt. LjudmÀssigt mkt nÀra mina preferenser i denna genre.

Bidrag 7 - 4 poÀng

Otroligt bra framförande. Schyssta harmonier i refrÀngen. Endast sÄnginsats saknas. För övrigt klockrent.

Bidrag 3 - 2 poÀng

Inte riktigt min kopp te, varken lÄt eller genre. Men vilken produktion!!!!!!!!!

Mkt fett. LĂ€tt argaste bidraget.

Bidrag 11 - 1 poÀng

Kommer med dÄ jag gillar detta musikaliskt.

Arpeggiosynten Àr dock lite tjatig.

SÄng hade lyft helheten ....

Rock on, cheers

Postat

Bidrag 5 - 6 poÀng

Gillar lÄten

Bidrag 2 - 4 poÀng

Mycket bra bara

Bidrag 9 - 2 poÀng

Gillar ljudet

Bidrag 7 - 1 poÀng

Det saknas ju sÄng + solo, fixa detta = vinnare

Postat

Kul att höra allt detta, det mesta var jÀvligt bra och det var sÄledes svÄrt att bedömma...

Bidrag 5 - 6p

Solkar vinnare mycket tack vara sÄngen, ligger precis pÄ grÀnsen till för mycket dist, skönt som fan!

Bidrag 1 - 4p

Tungt och elakt. HĂ€rligt!

Bidrag 2 - 2p

Kanske inte sÄ mycket metal men grymt bra iaf!

Bidrag 7 - 1p

Som sagt var... sÄng och solo, annars skitbra!

Postat

2 saker som kan fÄ skjuts pÄ trÄden!!

Pm:a Olsberg och be honom att nita trĂ„den sĂ„ att den hela tiden ligger högst upp. 🙂

Jag har redan gjort det en gÄng men det skadar inte att du gör det oxÄ.

Gör en gallup eller en enkel sammanstĂ€llning av poĂ€ngfördelningen i trĂ„den och uppdatera den med tĂ€ta mellanrum. 😉

Mvh / djonas

Postat (redigerat)

Med 5 dagar kvar av kvalomröstningen, Àr poÀngstÀllningen sÄhÀr!!

OBS! sista dagen Ă€r SÖNDAG (hela dagen)

Ranking.

Bidrag 9 - 20p

Bidrag 7 - 16p

Bidrag 5 - 16p

Bidrag 3 - 15p

Bidrag 2 - 14p

Bidrag 1 - 10p

Bidrag 8 - 4p

Bidrag 10 - 4p

Bidrag 6 - 3p

Bidrag 4 - 1p

Bidrag 11 - 1p

Edit: Alla bidrag har fĂ„tt röster vilket Ă€r kul!! đŸ˜±

Redigerat av kirtaphus
Postat

det gĂ„r lite lĂ„ngsamt med röstningen, sĂ„ sĂ€tt lite fart ni som inte har röstat 🙂

Postat

Röstar som följer:

Bidrag nr.5: 6p - Rockar pÄ bra. Mycket spelbar pÄ vilken öldrickarfest som helst.

Bidrag nr.3: 4p - Finfint mangel. Spelbar pÄ fest med bara metalfolk.

Bidrag nr.7: 2p - Tekniskt bÀsta bidraget, men lite trÄkigt att det bara riffar pÄ. Behövs mer om det inte skall vara nÄgon sÄng.

Bidrag nr.6: 1p - Eddie Meduza var det ja. Inte bra, men kul. Kommer att hamna i spellistans kategori "Öh!, har du hört det hĂ€r...".

HedersomnĂ€mnande till ja... faktiskt alla andra. En del kul hĂ€r och var 🙂

Postat

Ha, jag pillar fortfarande med mitt bidrag. Hade lĂ€tt kommit antingen först eller sist 😉

Allvarligt; har laddat hem och lyssnat en gÄng. Lovar att rösta innan Söndag!

Stay Tuned!

Postat
Med 5 dagar kvar av kvalomröstningen, Àr poÀngstÀllningen sÄhÀr!!

OBS! sista dagen Ă€r SÖNDAG (hela dagen)

Ranking.

Bidrag 9 - 20p

Bidrag 7 - 16p

Bidrag 5 - 16p

Bidrag 3 - 15p

Bidrag 2 - 14p

Bidrag 1 - 10p

Bidrag 8 - 4p

Bidrag 10 - 4p

Bidrag 6 - 3p

Bidrag 4 - 1p

Bidrag 11 - 1p

Edit: Alla bidrag har fĂ„tt röster vilket Ă€r kul!! 😉

Hehe bÀttre kan du kirtaphus!!

LĂ€gg upp poĂ€nglistan högst upp (i ditt första inlĂ€gg) istĂ€llet och uppdatera dĂ€rifrĂ„n vetja. 😄

Mvh / djonas

Postat

Javisst kan ja de, nĂ„tt annat "djonas" har att anmĂ€rka pĂ„ 😄

Jag skyller pĂ„ att jag inte Ă€r veteran Ă€nnu, först dĂ„ kan du krĂ€va allt av mig 😉

Postat

skulle inte olsberg fixa sÄ att trÄden alltid lÄg först?

man ser den aldrig om ingen gör ett inlĂ€gg dĂ„ och dĂ„, som det hĂ€r 😄

Postat

tydligen inte

Postat
Bidrag 3 - 6 poÀng.

Mer har jag inte tid att rösta pĂ„ för jag ska kolla pĂ„ film nu 😛

Men Ă€r inte filmen slut nu? 😆

negroj9 (oregistrerad)
Postat

Bidrag 9 - 6 poÀng...Bra lÄt, bra sÄng, bra ljud. FÄr lite King Diamond-vibbar hÀr.

Bidrag 1 - 4 poÀng...Bra lÄt förutom den överdistade "refrÀngen"?, ljudet Àr sÄdÀr.

Bidrag 6 - 2 poÀng...Det hÀr Àr ju humor iallafall, men det behöver inte vara dÄligt för det.

Bidrag 7 - 1 poÀng...Finns potential att bli en bra lÄt, svÄrt att sÀga utan sÄng.

Postat

KOM IGEN OCH RÖSTA, SISTA DAGEN IDAG!!

Postat

jag Àr tyvÀrr inte tillrÀckligt kompetent för att rösta pÄ sÄn hÀr musik. MÄnga av bidragen höll bra standard tycker jag!

Postat

Det handlar inte om kompetens, bara om att tycka nĂ„got. 😳

Sedan fÄr du avgöra vad som Àr vikigast. lÄt, ljud, mix, spel skicklighet eller vad just du tycker Àr ska avgöra vilken lÄt som ska ha högst poÀng.

Postat

6p - bidrag nr 7, utan tvekan mest metal i mina öron, tight Àr det oxÄ. Mkt bra!

LĂ€nge leve instrumentalmusiken!! 🙁

4p - bidrag nr 9, skön metalfeeling med gitarrsolo som höjer den över de andra.

2p - bidrag nr 11, bra drag men det blir lite enformig med synten som hela tiden ligger och spelar arpeggio. 🙁 Men den höjer sig Ă€ndĂ„ över de andra sett till ljudbilden (nĂ€stan lite Meshuggah men bara nĂ€stan..😼)och utförandet. 🙂

1p - bidrag nr 1, Bra sĂ„ng...jĂ€kligt nice men 8-del triolerna pĂ„ sĂ„ngen i de sista takterna inför refrĂ€ngen....me like. 😄

Synd bara att disten suger som en dammsugare och att detta Ă€r nĂ„n sorts neometal vilket oxĂ„ suger fett. 😳

Bra jobbat samtliga tycker jag!

Mvh / djonas

Edit: Bidrag 10 har förresten nĂ„got av det skönaste trumljudet jag har pĂ„ lĂ€nge...hur lyckades du ???. 😄😆

Postat

Jag har bedömt hur jag tycker ni lyckats med en metallÄt som jag upplever att en sÄdan skall lÄta.

6p - lÄt 5

4p - lÄt 1

2p - lÄt 4

1p - lÄt 7

Jag tyckte bidrag 2 var intressantast, men inte var i nÀrheten av metal som jag ser det.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.